Missatge 3er a Tutoria. És una resposta al senyor tutor(inclòs missatge original i una revisió també enviada)

— Missatge original de Eugeni Diaz Tellez (ediazt@uoc.edu) per a Tauler enviat el 01.01.2017 22:16

Us vull desitjar un MOLT BON ANY!!!

Diuen que el concepte de FELICITAT és molt ambigu i que conté molts matisos i segurament és cert, però crec que tots podríem estar d’acord que tot es basa en mantenir un bon estat de SALUT com a principi fonamental i les RELACIONS amb altres, per aquesta raó el meu desig per vosaltres durant aquest 2017 és que:

Mantingueu un fantàstic estat de SALUT i unes molt bones RELACIONS

Eugeni Diaz Tellez
Tutor Grau de A.D.E.
Estudis d’Economia i Empresa
Universitat Oberta de Catalunya
ediazt@uoc.edu

Universitat Oberta de Catalunya

02.01.2017 12:40

Benvolguts companys i molt apreciat senyor tutor Eugeni,

Jo, és que m’agrada molt parlar català. Tota la vida que ho faig. Sóc, fins i tot tan afeccionat a la nostra llengua que recordo haver-la après després que entendre el castellà perquè em deixaven de petit davant de la ràdio i la tele i a casa no deien res a veure què copsava jo. Sí, sí.

En resposta a la seva sempre interessantíssima consideració envers el calendari (que serà laboral per a alguns! -dit amb una mica d’ira o fastigueig-) agrair-li i com es deia abans quan jo era tendre i em vaig haver de posar doncs a la cua de la llengua (perquè em devia etivocar i em va tocar tornar a començar) de quan algú et donava records per a algú altre, en donare’ls et deien: “Ja els hi pots tornar!”

Així doncs com a mostra de bona voluntat i reflex de les seves interessants consideracions aquests dies i com a mínim per duplicat dir-li a vostè i a tots els que aquí ens trobem mai que els meus desitjos… que goso subscriure’ls i repercutir-els també des de la meva personal part i persona i dir a tothom que estic ultimant el meu post sobres (a noucanjosep.wordpress.com) la efemèride del canvi d’any i en diumenge i que coincideix amb l’adoració nocturna del dia trena u i la missa de santa maria, mare de déu. Tant a un lloc com a un altre es va recomanar de a l’hora de combregar i trobar-se durant l’acte amb Déu Nostro senyor,i a manera orientativa de demanar deia:
.- FE per poder veure déu en tantes de les coses que ens passin cada dia
.- ESPERANÇA en el desig de millorar en els nostres comportaments a tal efecte i d’apropar-nos-hi (a Déu, s’entén)
.- CARITAT (¿Caritat perfecte? o el més proper a ella, doncs) per ajudar als damés a aconseguir també aquest desig d’apropament a Déu.
.- PAU a les nostres vides

Desitjo us agradi.

Joanna.

19.01.2017 17:11

Hola, tant de llapis i tant poc carbó per a adonar-se que al menys en un minut de llegir el missatge que estic responent hi havia dos nyaps de consideració: allà sense revisar-ho (i de moment, hehe) hi consta: “entendreel” (si maximitzeu la pantalla sense “obrir” (específicament), és a dir heu fet clic… primer al racó del tauler de nous de l’espai de tutoria que us ha de dur a una pantalla amb els diferents missatges del darrer semestre a l’espai “Fòrum estudiants nous” allà, tan se val ara l’ordre (en aquesta ocasió) heu de fer clic al text d’aquest missatge (El Subject line o assumpte) No si heu fet clic sobre aquest subjectline directament des de l”espai/pàgina de tutoria cap a aquest text o si després de obrir amb el botó quadradet del racó de dalt a la dreta de l’espai de tutoria corresponent a (i encara que sigui intuitiu… o no) el botó per accedir a un pop-up window que us ha de donar la llista dels missatges en principi tots els del semestre o curs de l’espai de Fòrum nous; com tampoc si heu fet clic activant amb una mena de “vist-i-plau” o visto bueno a l’estil dels correctors de examens tipus test i desp`rés heu fer l’acció “Obre” (Abrir el mensaje en una ventana nueva): El NYAP ESTÀ Al final de la primera de les línies (si heu maximitzat la pantalla fent clic al botó de la “Ventana”: Pantalla completa.

El segon nyap sí que em sap greu, i fins i tot em fa pensar en l’existència de, en paraules de Adam Smith (anomenat per alguns “professors…”, abans “col·laboradors docents”: “El pare de la Sociologia Moderna”) que deia apreciar una “Mà Negra” en el desenvolupament de la producció seriada i massificada i els reditosos i encuriosits beneficis a escala de situació de desestabilitat entre uns territoris i uns altres així com també es va donar una sèrie de necessitats de base comunes, i, molt diferent… estic parlant per exemple de les agulles (de cosir) i la “llançadora volant” un invent català per cert que disparava la velocitat en el “tejer un tapiz” però això ja ho soposo i estic mirtant de fer-ho distret que a na mi també si no és lo pedagògic o educatiu(suposo que a despit de una meva experiència/trauma amb Monsier Joan Barril,al cel sia, no m’encurioseix res de mi mateix: però seguim siusplau…

.- ALLA ESTÀ ENTRE COMILLAS “Ja es hi pots tornar” i hi hauria de dir: “de quan algú et donava records per a algú “tagged in ” per exemple que seria “citat en un comentari” es deia “JA ELS HI POTS TORNAR” (Els records).

Permeteume, i avui només de moment fins aquí, esmentar almenos algunes connotacions corrosives potser que la soledat i la intransigència… fins i tot algú podria dir que la tolerància per bé que és cert que tot consta entre l’erròr permès, suposo que a efectes legals i de indemnització, que en la mecànica es tolera del 3% (d’error) i entre que tampoc és que hagi fet servir ni vocabulari inadequat ni paraules grolleres ni intueixo menysteniments envers ningú quan miro de incorporar-me de nou agafant el fil… i, és cert, ho vaig aprendre de’n Mourinho: MANIPULANT (que deia en Joaquim-Maria Puyal) les performances del missatge al que em referia anteriorment i que maldestrement m’ha servit de recolzament i via d’accés als ulls de qui hi vegi més clarament, per exemple que jo llavors (i com veieu no hi veig tant clarament sempre) doncs això que de vegades miro de ser el que no assoleixo si no todo lo contrario: “simpàtic” que diu la Júlia -una companya  vostra- diu ella d’una pel·lícula anglesa de moda i ho podeu llegir a: lapanxadelbou.blogspot.com.es/2017/01/coloraines-musicals-retrospectives.html sobres la pel·lícula la, la, land diu que han dit, -la Júlia- que “simpàtica i distreta” doncs jo mirava de ser igual ara va fer unes voltes al recorrido hehe o millor LOL! que vol dir Laughing Out Loud! que si em permeteu més aviat seria haha i moltes i molt cordials salutacions.

(Dic això amb un cinisme gairebé involuntari que ve motivat (PEL FRED!) i que diu que: NO vareig mai fer aquell post sobre l’adoració nocturna perquè ja estava cansat i no vaig saber trobar el moment. Volia enriquir, com la “Maria de França ” a la cort franca d’Anglaterra d’Eric de Plantegenet Avuir que és santa Agnés i sant Màrius… com en Carol de l’enigmàrius LOL!(a consultar! Jo com si llencés els apunts i els mòduls a l’aire en un dia de vent) i no vaig “enriquir” (s’enten que amb els… la desencertada participació, que per cert… si és que algú va llegir el missatge… que NO! ai pobre de mi! doncs passa que ningú ¿eh? fins avui s’ha destorbat a desenfarregar (excepte els meus amics jesuïtes)

A reveure sovint. Jo el vuit de febrer començo un Seminari sobre els grecs. Ja us aniré informant des de valència… Salút i bon anys i semestre a tots entre altres coses ara que ve sant Vicenç de Huesca (i em sembla que curiosament de cap a quell temps de santa Agnés però no recordo, agnés de dotze anys està a cavall entre el segle III i IV però ai! era de Roma! que coincideix amb el dia de l’any que els de… el dia és el proper diumenge 22/I/17 que no sé contra qui juga el barça el madrit i el sevilla! tant i tan grans amics que som des de lo de Steaua… però ara plourà?… vaig a veure si no hem de obrir tots tantes finestres i pàgines de diari per veure la jornada que ve que jo que mi he referit i encès el cuquet ho pago amb l’ajut, això sí de “El 9″, el Mundo deportivo o l’Sport: Ho he trobat a laliga.es teclejant (liga de futbol profesional España calendario) (i està molt ergonòmic): Real Madrid-Málaga, que no sé si hi ha nevat a la 13:00 hrs el dissabte.   Osasuna – Sevilla el diumenge 22 a les 12:00 que pel que deien de les nevades a Hosca ja veurem si juguen, però com que aquí a manresa tampoc ha nevat… bé.. i el barça juga el diumenge al camp de l’eibar a tres quarts de nou del vespre del dia de sant vicenç en que com us volia dir i al lapanxadelbou.blogspot.com ho trobareu també… i al google o la wikipèdia vosaltres també… que el 22 de gener em sembla que de l’any 1809 i mireu les efemèrides del dia de l’any veureu que LA JUNTA CENTRAL DE SEVILLA van anunciar: ” El 22 de enero de 1809 la Junta Central de Sevilla declara que las colonias españolas de América «no son propiamente colonias o factorías, como las de otras naciones, sino una parte esencial e independiente de la Monarquía española». ”

Tot això per aveure si havia passat algo mai aquell dia i perquè, però el que va coix, i de quina manera! del segle XIX soc jo i en Jordi Vila de Granollers ho deia: tú si mai veus un paio coix pel carrer digues (per tu mateix s’entén:) aquest havia jugat a futbol… ecoliquà (que segons un polonès de Vilanova i la Geltrú que vaig coneixer muntant una fàbrica per a BUNGE(fàbrica de farina de soja) a Cartagena, a la darsena d’escombreras, prop de on ara hi ha dues centrals combinades o com redimonis es digui de corrent elèctrica amb una xemeneia espectacular cadascuna: deia doncs el polonès: “vol dir merda!” (però ara que hi penso no sé si Vilanova o ecoliquá) en un català quasi perfecte i pel que sé pel meu pare, el avi ho deia sovint… el pare també deia “és la segona vegada que ens passa…” però tranquils que jo no soc de barcelona.
Josep salvans Arola.

Leave a Reply

