Incorporació(Fòrum): “Si avui és dilluns (Ier)” Tercera setmana

05.12.2016 09:10

Benvolguts,

aprofitant l’avinentes de la oportunitat “oferida” per el senyor Eugeni Diaz, el nostre tutor, i, seguint diligentment les seves indicacions doncs; passo a comentar l’empat del Barça!

No, no! que és broma. No vaig ni veure el partit. eren quarts de quatre, que m’encaminava a resar el rosari amb les Germanes Josefinas, com cada dissabte dia en que honorem la Mare de Déu, tot just abans de preparar breument la Primera l’ectura de l’endemà Diumenge que acostumo a fer jo mateix, i que, donat que no hi tinc gaire traça, em llegeixo mínimament tres vegades el mateix dissabte i repasso el Diumenge al dematí, i tot i això -i proveu-ho- encara hi ha dies que no me n’ensurto gaire bé; que hi vaig pensar en això del Barça… i jo del Barça en soc i pateixo i estic moix i necessito doncs entre que alguna moixanina, precisament o alguna magarrufa de la parella quan passen coses d’aquestes no estava per partits de futbol ni d’ara ni “del siglo” com altres vegades s’ha qualificat la trobada dels equip tradicionalment rivals.

I dic tradicionalment, per que en fa molts anys de la sinergia tan ben explicitada en aquell programa de la tele 3 de Aquest any cent per el sempre “gravitatori” i els que coneixíem Cruyff -quan va caure- sabran afegir-hi una pinzellada de envoluntat humor. Una cosa així com sant Bonaventura als Franciscans em sembla. Tot plegat una manera de passar el temps assegut en una cadira com una altra (manera).

El que sí em sembla oportuníssim de comentar i digne de la consideració de tots, fins i tot dels més joves, si n’hi ha o haurà aquí abans de febrer, és el tema de la AEP. És un tema seriosament punyent i dolorós i digne de consideració i esment molt més profund del que jo mai podria esboçar tot i la meva caparroneria, -i que m’és tan pròpia com la de sant Xavier, que el meu germà en pau descansi se’n deia, ara que el dia 3 n’hem concelebrat la onomèstica-; considero recomanable de valorar molt més la disparitat… posaré d’objectius de les diferentes Universitats a l’hora de formar els seus estudiants en les diferents profunditats de les matèries que s’imparteixen ara a primer ara la cinquè quadrimestre.

Miro de dir que fins i tot pagant, -i potser precisament per això- pagant deia una no irrisòria quantitat ara per la formació -que dóna, i és cert! dóna un bagatge psicològic de invalidès davant l’estudi, i, de la mateixa manera que no et sents tan capacitat com un estudiant de la pública, jo que el que em vull convalidar de la AEP ho vaig cursar en una universitat primer “concertada” i després privada, i que, fins i tot va passar que ja allí vaig haver de, coincidint amb la celebració de la “independència” (de deixar de ésser un centre adscrit) vaig haver de precisament enfrontar-me a un canvi immediat de pla d’estudis que ja em va suposar unes quantes assignatures -entre que s’agrupaven i que es deixaven de impartir a la nova universitat “lliure” (i de pagament) va passar que em sembla encara en el meu perllongat gaudi de la disponibilitat tan econòmica com immaterial d’oportunitat encara me les vaure i ara en farà quinze anys amb un altre canvi de pla d’estudis que dinamitava profusament les assignatures de base és a dir l’organització dels primers cursos de la antiga diplomatura de CCEEmpresarials, econòmicament productiva on les hi hàgiga.

Perquè econòmicament productiva com poques? Doncs perquè i precisament com el futbol, de l’empresa tothom en parlava. tothom qui no sabia què estudiar s’hi apuntava i es feien pagar, les universitats i centres impartidors de diplomatures, -i titulacions no oficials-, fins i tot per haver-se’ls d’escoltar. Oi que ens entenem?

I és que encara a més a més i abanda, precisament de tot això passa que l’haver pagat també et prepara psicològicament a l’hora d’exigir. la qual cosa sí que considero productiva.

Ben cordialment, Josep Salvans Arola.

Leave a Reply

